Proč (a jak) se stavět na hlavu

Proč (a jak) se stavět na hlavu
Věřím, že každý jednou v životě našel (nebo teprve najde) činnost, která ho nějakým způsobem pohltí. Aktivitu, která ho bude bavit kdykoliv se k ní vrátí, která mu vždycky dokáže zvednout náladu, která pro něj znamená něco víc … Pro mě je tato činnost jóga. A nejlepší je cvičená hlavou dolů.

Jóga není jen cvičení. Pokud jógu jen “cvičíte”, není to ono. Jestliže se snažíte dostat do perfektních pozic, tlačíte svoje tělo někam, kam se mu nechce a podobně … přicházíte o další krásné účinky jógy jako je zklidnění těla, zbavení se stresu, negativních myšlenek, podceňování a podobně. Věřím, že když posloucháme svoje tělo a nesnažíme se ho hnát daleko za jeho limity, jóga může vyléčit skoro cokoliv, co v našem těle zrovna není v pořádku.

Inverzní pózy mají mnoho výhod, především prokrvují celé naše tělo a napomáhají celému krevnímu oběhu. Tím napomáhají:

  1. lepší pleti
  2. růstu vlasů a proti šedivění
  3. prevenci proti mozkové příhodě
  4. prevenci proti makulární degeneraci (oční onemocnění)
  5. odstranění křečových žil
  6. zvýšení koncentrace (prokrvení mozku)
  7. stimulaci lymfatického systému
Kromě toho inverzní pozice:
  1. posilují vnitřní břišní svaly, svaly na pažích, ramenech a zádech
  2. pomáhají proti stresu, úzkosti, strachu
  3. zlepšují trávení, pomáhají proti nadýmání
  4. odstraňují otoky nohou, kotníků a chodidel

JAK NA TO

 
Upozornění: Inverzní pozice nejsou vhodné, pokud trpíte problémy s páteří, vyšší nadváhou apod. V takovém případě se nejprve raději poraďte s lékařem 🙂
 
První inverzní pózou, kterou jsem se naučila, byla stojka na hlavě. Je snadnější než stojka na rukou, protože máte více opěrných bodů a pokud tak jako já nemáte úplně sílu v pažích, tento typ stojky se vám nebude dělat takový problém.
1. Začněte na všech čtyřech (pozice kočky). Tam kde přirozeně máte dlaně teď položte lokty. Spojte ruce a opřete si do nich hlavu.
3. Pomalu začněte odlepovat chodidla od země. Zvedněte jednu nohu kousek nad podložku, chvíli vydržte a vraťte ji na zem. Opakujte s druhou nohou.
5. Teď můžete pomalu začít napínat jednu a potom u druhou nohu.

2. Napněte nohy. Pro začátek stačí zůstat v této fázi a jen budovat sílu a jistotu v pažích.
 
4. Pokud se to povede, zkuste zvednout obě nohy. Zatím je stačí mít skrčené.
6.  V konečné pozici zkuste chvíli vydržet – dýchejte, nezadržujte dech! A potom opatrně nohy zase spusťte dolů.
Jakmile se dostanete do posledního bodu, začíná zábava …. 🙂
Zkoušeli jste se někdy stavět na hlavu? Jaké to bylo? 🙂

10 komentářů

Wau, ja som yogu začala cvičiť v lete, no zatiaľ som stále pri jednoduchších cvikoch a snažím sa hlavne dýchať správne. 🙂 Yoga je jednou z mála "vecí", pri ktorej sa fakt dokážem uvoľniť a nestresovať. Každopádne, musím pochváliť tvoju stojku, snáď sa aj ja raz dostanem do tohto bodu.

Děkuju 🙂 Mě se na józe líbí to, že si kazdy den můžu vybrat jiný druh – jóga na uklidnění a proti stresu, jóga na hubnutí, na posílení … 🙂 Určitě dostaneš, netrvalo mi to zas tak dlouho 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *