Pojďme si spolu zařvat

Pojďme si spolu zařvat

Chcete být úspěšné? Začněte meditovat! Chcete se zklidnit, zbavit stresu a napětí? Zavřete oči a meditujte. Chcete vyléčit své tělo a uvolnit rozbouřené emoce? Meditujte….

No jo, ale co když mi to nefunguje?

POJĎME SI SPOLU ZAŘVAT…

Před pěti (nebo už šesti?) lety jsem poprvé vyrazila na jógový festival do Ostravy. Pečlivě jsem si v programu zaznačila lekce, které chci navštívit, abych stihla přebíhat z jednoho sálu do druhého a dostala tak z víkendu úplné maximum.

Jedním z bodů mého programu byla “Oshova dynamická meditace”. Neměla jsem šajna, o co jde. V popisu se ale mluvilo o uvolnění emocí, sebevyjádření a sebevědomí… věcech, se kterými jsem dost dlouho sama bojovala.

Když v úvodu lektor začal vysvětlovat, že budete při meditaci mluvit sami se sebou, křičet, dupat a brečet, blesklo mi hlavou, jestli se nemám radši otočit a zajít na něco “normálnějšího”. Přece nemůžu mezi cizíma lidma začít řvát. Co když budu nakonec ta jediná divná, co když se na mě budou blbě koukat? Co když se ztrapním?

V ten moment mi, že právě proto jsem na tuhle lekci přišla. Abych přesně tenhle strach odhodila – abych si dovolila ze sebe všechno dostat a neohlížela se na to, co si o mě ostatní pomyslí. A tak jsem zavřela oči, ponořila se do zvuků tržiště, které lektor pustil do repráků a začala nesmyslným jazykem nahlas mluvit sama se sebou…

Klid uprostřed chaosu

Když jsme po katarzní fázi meditace sedli na zem a zavřeli oči, na pár vteřin jsem zažila stav absolutně čisté hlavy. Žádné myšlenky. Žádný stres. Žádné hodnocení. Žádná kontrola. Prostě jsem jen byla a pozorovala.

Po návratu z festivalu jsem se snažila sama najít cestu k meditaci, a  i když jsem se při různých cvičeních krásně uvolnila a zklidnila, toho úžasného pocit jako na festivalu už se mi dosáhnout nepovedlo. I při hodinové řízené meditaci se mi do hlavy pořád vkrádaly myšlenky, starosti a obavy a po skončení meditace jsem při sebemenším konfliktu zase vybouchla a nasedla na svou klasickou emoční houpačku.

Proč meditace nepomáhá?

Když vám doma začne pískat požární hlásič, můžete ho vypnout nebo si nasadit sluchátka a hluk utišit. Otravné pískání přestane – ale oheň bude sálat dál.

Stejně tak je to s emocemi – můžeme je zklidnit, ztišit, urovnat… ale pokud uvnitř probíhá něco, co chce ven, ty plameny nás budou nenápadně olizovat dál. Abychom je uhasili jednou pro vždy, je potřeba si jich nejdřív všimnout a začít s nimi pracovat. Jak ale na to, prakticky a bez keců?

Co s tím?

Na jakýkoliv problém (fyzický a psyhický) můžeme jít vždycky dvěma způsoby – před hlavu nebo přes tělo. Někdy pomůže o problému popřemýšlet, někomu se s ním svěřit, sepsat si to do deníku, vyrobit si seznam pro a proti a podobně. 

Jindy je ale daleko účinnější, jít na to přes tělo. Uvolnit všechno duševní napětí skrz POHYB ZVUK.

Co to znamená? Namísto toho, abyste zavřeli oči a v klidu meditovali si třeba ….

  • z plných plic zařvěte (ideální je třeba zajet autem na opuštěné parkoviště a se zavřenými dveřmi si zaječet)
  • zadupejte (pusťte si hlasitou, dynamickou hudbu a pořádně ze sebe vydupejte všechno nasrání)
  • zatancujte (bez jakékoliv kontroly, prostě si jen pusťte dynamickou hudbu a začněte se “zmítat”)
  • zatřeste celý tělem (třes pomáhá uvolnit nervové napětí)

Této katarzní fázi věnujte alespoň 10 minut. Potom se zastavte, sedněte si nebo lehněte do pohodlné pozice a nalaďte se na svůj dech. Nic nehodnoťte, o ničem nepřemýšlejte. Jen vnímejte, jaké změny se ve vašem těle a mysli odehrály a pozorujte, jak se cítíte…

TERAPIE MEDITACÍ

✨ Nalaď se na své tělo, svou intuici a vnitřní moudrost

✨ Odhoď své strachy, nejistotu a přehnanou sebekontrolu 

✨ Dostaň do života víc lehkosti a svobody

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *