Holistická ranní rutina

Holistická ranní rutina
Ranní rutina. Článků a videí na tohle téma vyšly tisíce a většina z nich je vlastně skoro stejná. Tak proč číst tento? Možná proto, že je realistická a zároveň trochu jiná, než u spousty lidí. Neprobouzím se zvukem mořských vln za oknem, jako to vidíte v některých youtube videích, nechodím ráno do posilovny ani běhat na pláž, nedělám si smoothie ze zelených superpotravin …  Nekontroluji svou „základnu fanoušků“ na sociálních sítích, nechodím si pro kafe do Starbucks a pokud před sebou nemám nějakou výjimečnou akci, na obličej si nedám ani kapku make-upu a místo toho svůj čas věnuji radši aktivitám, které mi po ránu dodají pozitivní energii, dobrou náladu a motivaci do dalšího dne 🙂
 
Ranní rutina

1. Oil pulling

První věc, kterou po probuzení většinou dělám, je ajurvédská metoda „oil pulling“. Vezmu si plnou lžičku kokosového oleje a zhruba 10-15 minut (někdy klidně jen 5 minut) ji povaluji v puse. Poté olej vyplivnu (ideální je vyplivnout olej do koše a ne do umyvadla) a vyčistím si zuby kartáčkem, většinou bez pasty. Olej zabíjí bakterie v ústech a celkově tak pomáhá očistě organismu. Mně se na této technice nejvíc líbí to, že perfektně bělí a čistí zuby i jazyk 🙂

2. Suché kartáčování

O suchém kartáčování už jsem psala v jednom z předchozích článků. Přijde mi, že co jsem s touto metodou začala, mám přes den daleko víc energie a nestává se mi, že by se mi během dne zavíraly oči, jak se mi to stávalo dřív. Kartáčování prokrvuje celé tělo, zvyšuje energii a podporuje lymfatický systém.

3. Studená sprcha

Po kartáčování přichází na řadu sprcha. Většinou začnu s vlažnou vodou a jakmile si tělo začne na teplotu zvykat, postupně ji snižuji až mám vodu nastavenou na nejnižší možnou teplotu. Stejně tak jako kartáčování, i studená sprcha rozproudí tělo a pořádně ho probudí. Taky zvyšuje imunitu a odolnost proti nachlazení, chřipkám a podobně. Navíc krásně zpevňuje pokožku a údajně pomáhá i proti stresu.

4. Journaling

Když mám ráno dost času, ráda sáhnu po deníku a píšu o všem, co mě zrovna napadne. O tom, jak se cítím, co mě čeká, na to se můžu těšit … Občas, když mám před sebou náročný den a rozepíšu si všechno, co mám stihnout a co mi nahání hrůzu … uvědomím si, že vlastně o nic nejde. Že jsou to všechno v podstatě blbosti a není důvod se kvůli nic stresovat.

Journaling

5. Jóga meditace

K tomu mi pomáhá jóga a meditace, které se snažím přidat do své ranní rutiny. Pár minut sezení na posteli s relaxační hudbou ve sluchátkách, pár minut soustředění na svůj dech a chvilka protažení … a hned mám daleko lepší náladu, kterou můžu přes den dál rozvíjet 🙂

6. Snídaně!

Vypozorovala jsem, že v létě pro mě snídaně není tak důležitá, jako po zbytek roku. Dřív bych nebyla schopna vylézt z domu, aniž bych něco snědla. V létě mi nevadí ráno vstát, začít něco dělat a snídat třeba v deset nebo jedenáct … nebo snídani vynechat a jíst až oběd. Říká se, že snídaně je základ dne a v určitém ohledu to tak je. Přesto stále převažuje fakt, že bychom měli poslouchat svoje tělo. Pokud nemám po ránu hlad a nechci snídat … proč bych to měla dělat? Radši si udělám víc času na jógu nebo psaní deníku a potom si udělám pořádnou snídani – lívance, kaši, ovocný salát … Nebo snídani prostě přeskočím. Svět se nezboří 🙂 V jiné dny se ráno probudím a vyloženě se těším, až si něco na snídani vyrobím … Věřím, že naše tělo ví nejlíp, co zrovna potřebuje.

Jaký je váš recept na dokonalý start dne?
 

9 komentářů

Hezke, kokosovy olej je super, vzdy mi prijde, ze teprve po nem mam zuby opravdu vycistene. Tvuj clanek me docela inspiruje k napsani vlastnimu, ale protoze muj blog je.zameren na foto, asi to necham na obdobi, az bude prave "idealisticke" s tim, ze t doplnim realitou doma �� Jdu se podivat na kartacovani 🙂

Ve všední dny mám celkem problém si ráno nějak výrazněji užít. Vstávám tak 30 minut před tím než odcházím z bytu a zvládám jen ranní hygienu a pobalení věcí. O víkendu si ráda užívám ticha, pořádnou snídani a čtení. Četla jsem knihu Zázračná rána a vím, že bych tu svojí ranní rutinu měla nějak zlepšit, jen je pro mě nějak těžké to ranní vstávání :-).

Mě to zezačátku taky přišlo nepříjemný 😀 ale nějak jsem si zvykla a už mi to tak nepřijde … A se studenou sprchou chce začínat pomalu no 😀 Ale dodá to fakt hrozně moc energie!

Napsat komentář: Annie Reprobate Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *